VALENTIJN. Als alles al is gezegd, dan nog dit. Voor haar.

Het zijn die ochtenden
als de woorden van je adem mij wekken
en jouw gedachten transparant
in het tegenlicht van de dag  dansen
met de dromen die ik in verloren
gewaande nachten voor je ving


Het zijn die avonden
als jij je handen vrij spel geeft om
die van mij te warmen terwijl je
mijn gezicht laat schuilen achter
het gordijn van je haren en
jouw honger mijn dorst verdringt
tussen berg en dal van lijf en leden

En het zijn al de dagen
tussen die ochtenden en die avonden
van liefde een leven lang

Jan Gheysen
Valentijn 2017

Reacties

Populaire posts van deze blog

GEZIEN. Zwarte Kat, niet zomaar een kopje...koffietafelerfgoed

GELEZEN. Sinterklaas: open brief van Nicodemus naar aanleiding van de Pietenkwestie

GESCHREVEN. Eigenlijk zijn het ouders die hun kinderen een nieuwjaarsbrief moeten schrijven...